"    wahai anak Adam,aku hairan kepada mereka yang yakin kpd kematian,akan tetapi masih bergembira..

Aku hairan kepada mereka yang yakin akan hari perhitungan,akan tetapi msih mengumpul harta…

Aku hairan kepada mereka yang yakin terhadap kubur,tetapi masih tertawa…

Aku hairan kepada mereka yang yakin terhadap kehidupan di akhirat,tetapi dia masih istrirahat…

Aku hari kepada yang yakin kepada dunia dan kemusnahannya,

akan tetapi masih tenang dengannya..

aku hairan kepada mereka yang alim pada lidah tetapi jahil pada hatinya…

aku hairan kepada mereka yang sibuk bersuci dengan air tetapi hatinya tdk suci,

aku hairan kepada mereka yang sibuk dengn keaiban org len

tetapi lupa tentang dirinya..

aku hairan kepada mereka yang mengetahui bahawa sesungguhnya Allah mengawasi,

tetapi die msh melakukan maksiat atu mereka mengetahui

sesungguhnya dia akan mati berseorang,

akan masuk kubr berseorangan,

dihitung keseorangan…

tetapi

masih berjinak dengan manusia…


 

Ketahuilah,tiada Tuhan yang sebenarnya melainkn Aku, dan sesungguhnya Muhammd itu hamba dan utusanKu…"

0 comments: